۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۷۵۱۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

حلقه مدیریت برای حضور نسل جوان باز شود | لزوم تبیین گام دوم از سوی حوزویان

حلقه مدیریت برای حضور نسل جوان باز شود | لزوم تبیین گام دوم از سوی حوزویان
امام جمعه موقت تهران به تبیین ابعاد بیانیه «گام دوم انقلاب» پرداخت و گفت: نخبگان، حوزویان و ائمه جمعه باید برای تبیین «گام دوم انقلاب» به میدان آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه ملت عزیز و بزرگ ایران در روز 22 بهمن یکی از زیباترین جلوه های تقوای جمعی را به نمایش گذاشت، گفت: تقوا برای یک ملت مؤمن و انقلابی دارای جلوه های گوناگونی است و تقوا حکم می کند که وقتی یک ملت با عنایت خداوند از نعمتی بزرگ بهره مند می شوند، شکر بزرگی نیز به جا آورند.

وی افزود: از ملتی که از چنگال استکبار رها شده و طعم استقلال را چشیده است، انتظار می رود که شکر بزرگ و دسته جمعی به جا آورند؛ بر اساس آیات قرآن کریم اگر یک ملت شکر نعمت های خداوند را به جا بیاوردند، درهای برکت از سوی آسمان و زمین به سویشان باز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه شکر نعمت های پروردگار استعدادهای نهفته در ملت را شکوفا می کند، عنوان کرد: نعمت بزرگ انقلاب اسلامی نصیبمان شده است و ملت عزیز ما در روز 22 بهمن حق تقوا را در شکر نعمت الهی به جا آورده و از این نعمت قدردانی کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه صبر و شکر ملت را به سوی فتح قله های پیشرفت سوق می دهند، ابراز کرد: امروز ما باید با صبر و شکیبایی فزاینده و صبر گسترده بحران ها و چالش ها و اشرافی گری ها را پشت سر بگذاریم؛ ملت ما در جریان نهضت انقلاب اسلامی هم صبار و هم شکور بوده اند و راهپیمایی چهلمین سالگرد نیز جلوه بی بدیلی داشت.

وی با بیان اینکه ملت ایران در 22 بهمن امسال در میان نبرد سنگین رسانه ای و علیرغم توطئه ها و تحریم های اقتصادی حماسه ای فاطمی خلق کردند، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در 22 بهمن به منزله یک سجده شکر ملی به ساحت ربوبی از سوی یک ملت صبور، شکور و با وفا بود؛ مردم با حضور گسترده و پرشور خود سیلی محکمی به صورت استکبار زده و به فتنه گران و مزدوران غرب هشدار جدی دادند.

امام جمعه موقت تهران همچنین ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی خاش، سرافرازی پاسداران غیور و مرزبان کشور و روسیاهی و خواری و ذلت دشمنان را از درگاه خداوند متعال مسألت کرد.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه در آستانه چله دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: رهبر معظم انقلاب پاسخ این سؤال که «در ادامه راه چگونه می توانیم شکرگزار نعمت انقلاب باشیم؟» را در قالب یک بیانیه با عنوان «گام دوم انقلاب» نوشتند؛ باید در نظر داشته باشیم که بیانیه «گام دوم انقلاب» از سوی رهبری حکیم، مجاهد، کار کشته، فرزانه و فرهیخته با اشراف تاریخی بر دنیای معاصر نوشته شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عقلانیت، حکمت و رژف نگری بر بیانیه «گام دوم انقلاب» حاکم است، اظهار کرد: این بیانیه سرشار از مهربانی بوده و از قلم استواری بهره مند بوده و ارزشمند آرزوهای بزرگ ملت و نقشه راه پیش رو را در یک بیان روشن در اختیار ما قرار داده است؛ بدون شک قرن 15، قرن طلوع و استقرار تمدن اسلامی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه امید واقع بینانه و خوش بینی مؤمنانه از ارکان اصلی بیانیه «گام دوم انقلاب» محسوب می شود که از ایمان و تجربه شگرف انقلاب اسلامی برخاسته است، افزود: رهبر معظم انقلاب در مقابل تحقیر تاریخی ملت که به واسطه رژیم طاغوتی متحمل شد و همواره در آن دوران روح «ما نمی توانیم» به ملت تزریق شده بود را رد کرده و به مردم یادآور شده اند «ما توانستیم» و «خواهیم توانست»؛ این بیانیه یک منشور جامع به حساب می آید که از ابعاد مختلفی همچون بعد فقاهتی، الهی، تمدنی، تربیتی، آسیب شناسانه، جهادی و حماسی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به مضامین ادبی و متن عمیق و روان بیانیه «گام دوم انقلاب» اشاره و تأکید کرد: این بیانیه یک روایت متفاوت، خلاقانه و هنرمندانه از انقلاب اسلامی است؛ این بیانیه آرمان گرا، افق گرا و مسؤولیت آفرین بوده و سرشار از امید و طراوت است و تکلیف ما را روشن می کند؛ رهبر معظم انقلاب در این بیانیه با صداقت و با تواضع همه نقدها و کاستی ها را می پذیرند و با انصافی بی نظیر نقشه راه را ارائه می دهند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سرشار از صبر انقلابی، فساد ستیزی و عزت همراه با حکمت و مصلحت در برابر دشمنان است، ابراز کرد: این بیانیه به ما می گوید اگر انقلابی بمانیم بیشتر پیشرفت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه همگان مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند، گفت: دشمنان بدانند که هنگامی که از فروپاشی جمهوری اسلامی صحبت می کنند، رهبر و ملت عزیز ایران در حال ترسیم نقشه راه چله دوم انقلاب اسلامی هستند؛ این بیانیه آرمان تحقق تمدن اسلامی را به رخ جهان می کشد؛ دشمن هر چقدر می خواهد در سیرک مسخره ورشو بنشیند و علیه ملت ایران حرف بزند، زیرا حقیققت آن است که ما قله های سعادت و خوشبختی را فتح خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب دوستان ملت ایران را به نقشه راه خوشبختی و سعادت مجهز کرده و ملت ایران را به ادامه راه دعوت می کند، عنوان کرد: ملت ایران باید از طریق انتخاب های آگاهانه و دشمن شناسی راه انقلاب را با قوت ادامه دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مدیران فعلی باید حلقه مدیریت را برای حضور نسل جوان در عرصه های مدیریتی باز کنند، مطرح کرد: مدیران باید به تراز مدیریتی مدیران انقلابی بازگردند و با فسادستیزی، مردمی بودن و پاکدستی نقدها را پذیرفته و اصلاح شوند.

وی با تأکید بر اینکه بیانیه «گام دوم انقلاب» باید در دستور کار اقدام ملی، سیاست گذاری ها و قانون گذاری ها قرار بگیرد، اضافه کرد: جوانان امروزی سازندگان چله دوم انقلاب هستند و رهبری نیز شدیداً به آن ها دل بسته و به آینده امیدوار هستند و با همه توان خودشان جوانان را باور داشته و آن ها را یاری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه جامعه نخبگان، دانشجویان، حوزویان و ائمه جمعه باید برای تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» به میدان آیند، خاطرنشان کرد: ملت ما جوان بوده و تحقق آرمان های انقلاب نیز بر عهده جوانان است، بنابراین جوانان نباید اجازه دهند بیانیه رهبری بایکوت و منزوی شود؛ امروز همه ما وظیفه داریم این بیانیه را تبیین هنرمندانه کرده و با با تکیه بر تجربه نسل اول و دوم انقلاب آن را بسط و گسترش دهیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان با زبان عربی به نمایندگی از ملت شریف ایران از سید حسن نصرالله برای حمایت از انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد./841/پ201/ق

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
چه باید بکنیم تا بیانیه مهم راهبردی مقام معظم رهبری مدظله العالی در دهه حساس و حیاتی پنجم انقلاب اسلامی و در آغاز چله دوم انقلاب به سرنوشت سند چشم انداز ۱۴۰۴ مبتلا نگردد؟
مطابق فرمایش فرمانده کل سپاه پاسداران سرلشکر محمدعلی جعفری تنها راهکاری که به ذهن خطور می کند که امتحانش را در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در دوران سازندگی در دهه ۶۰ انقلاب نشان داده است راه اندازی و استفاده از گروه های جهادی مطالبه گر خواسته های مردم و امر به معروف و نهی از منکر از دستگاهها و مسئولین کشور در پایگاههای بسیج سراسر کشور توسط جوانان می باشد.
0
0